Thursday, October 25, 2012

GAMBAQ2 SAJA, TAK DAK CERITA..

Hadi, Syuhada, Khadijah








Nafisah suruh semua orang buat mulut sotong..




Anak2 makchaq 5 orang


Anak manja abah ni..
Dengan mak pun manja jugak....

Jenuh dok focus.. baik pakai kemera kecik macam makchaq..

Orang selalu kata Khadijah besaq..
makchaq : ha ah dia besaq dari  kakak dia

Tapi bila tengok gambaq ni.. baru tau....

ooo padan la bila makchaq pi tengok dia main
orang selalu kata dia besaq...

Makchaq nampak kecik bila berdiri sebelah dia..



Nafisah pun nak cuba main hoki
 jugak..


35 comments:

  1. Dah besaq2 dah semua, mesti la Nafisah jadi manja kesayangan semua orang. Tang buat mulut sotong tu tak tahan tu, kehkehkeh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nafisah memang manja... kadang2 kena marah sebab mengada..
      Dia pulak suka suruh orang buat apa yang dia suka.. masa tu suka buat mulut sotong..

      Delete
  2. besaq2 belaka dah anak-anak makchaq, tak gaduh la macam tu..boleh tolong mak abah depa apa2 yang patut.

    hehe..setuju komen kak dinas..comei ja nafisah dok buat mulut sotong tu...hehe..cute ja..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah... dah besaq2. tapi yang kecik pun ada jugak...

      Dia buat comei .. tapi orang lain buat horror la...

      Delete
  3. mmg lega bnyk la bila anak2 dah besaq ni kan...boleh mak rehat sat..tgk pun sejuk hati...manja nafisah tu kan...comel :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Makchaq la ni memang lega la sikit.. ramai pembantu dah.

      Nafisah memang manja sangat.. kadang2 geram dibuatnya..tapi nak marah tak sampai hati pulak..

      Delete
  4. Replies
    1. Dia minat lasak2.. girl2 tak suka..

      Delete
  5. assalam mak chaq..macam2 gaya..seronok tengok

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gaya anak2 bila tengok balik jadi kenangan... sat ja dah besaq..

      Delete
  6. First time masuk sini?
    Agaknyalah kot..tp mak chaq kata biasa masuk blog sy..heeeee
    nampak mcm mak chaq muda dr ida..kot..pegi gath kt Lavendar tak? Boleh kenal2 lg..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Makchaq memang biasa pi blog Ida.. tu yg bila nampak kat rumah Dato' LF rasa dah kenai..
      InsyaAllah kalau tak dak apa pi kot ke Lavender Height

      Delete
  7. salam aidiladha mak chaq...
    Dah besar2 anak mak chaq ya..seronok tengok aksi dia orang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Besaq ada kecik pun ada MP.. Khadijah tu w/pun besaq baru 13 tahun.. Nafisah baru 4 tahun..

      Delete
  8. As-salam mak chaq

    5, tapi dah besaq-besaq, legalah. Seghonoq tengoq depa membesaq. Esok lusa tengoq depa kegheja+kawin+beranaq-penaq pulaq. Mak chaq bulih jugaq mola bayangkan, beghapa cucu bulih ada, hehehe.

    Geli hati tengoq gambaq "abah" yang asyik focus, tak jugaq klik kamera. Lagu sayalah tu, mak chaq. Saya ni mata pun dah kelabu. Hati kata nak juga pakai dslr, tapi Buku Panduan tak ghajin baca. Spec mata tak mau tukaq. Pa$e RM pun tak beghapa nak ada.... Ceria selalu, mak chaq!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amboi Pak Temuk.. semua bubuh 'q' no...
      Memang dah berangan nak timang cucu.. tapi belum nampak bayang2 lagi..

      Memang pakchaq kalau ambik gambaq lama dok focus.. sampai jenuh dok senyum.. last2 masa tengah nak tanya
      'awat lambat sangat...' baru dia snap.. jadi la gambaq mulut ternganga tengah bercakap...

      Delete
  9. Anak sekarang makan cukup segala zat dan apa nak semua dapat makchaq, tak macam kita dulu kena ada sekatan.

    Nafisah tetap comel suka tengok keletah dia:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu kakzakie.. kita dulu makan bercatu.. sekarang dah lebih senang dan banyak kemudahan..

      Nafisah manja sangat sekarang ni..

      Delete
  10. khadija pon dh besaq panjang.. X lama lagi dptla makchaq timang cucu.. ehhhEeee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Khadijah tu baru 13 tahun.. badan saja besaq..
      Makchaq pun harap2 dapat timang cucu tak lama lagi..

      Delete
  11. Replies
    1. Selalu cerita x dak gambaq, ni gambaq x dak cerita pulak..

      Delete
  12. makchaq, mana komen saya? dah masuk spam ker?
    huhu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Makchaqvx jumpa pun komen Q.. dlm spam pun tak dak.

      Delete
  13. wahhh..khadijah main ice hockey la...kat mana tu makchaq? sunway piramid?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Satu ja tempat mainnya.. Kat sunway tu ja la..

      Delete
  14. seronok tengok dorang.. ;)
    satu hari nanti pasti kita jumpa lagi.. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila agaknya dpt jumpa lagi.. Besok Amir dah nak balik, kelas dah nak start minggu depan...

      Delete
  15. =one happy family :D

    alhamdulillah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. InsyaAlah Afasz.. Makchaq pun bersyukur sangat....

      Delete
  16. khadijah main hockey ice blades....dia seorg yg sgt berani tu makchaq!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Entah la.. dia suka main ni pulak....

      Delete
  17. Makchaq dah jadi Makkecik sebab anak2 lagi besaq. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau kakcik tengok pakchaq lagi la kesian... dia lagi kecik....nasib ada Nafisah, kalau tidak dia yang paling kecik..

      Delete
  18. Hebatnyer ank mak chaq.. Main sukan lain dr yg lain..

    ReplyDelete