Sunday, September 29, 2013

BILA ABAH BALIK

Bila pakchaq balik
Nafisah la rasanya paling happy
ajak pakchaq pi sana sini
kalau keluaq jalan2 dengan pakchaq
ada saja dia nak kecek kat abah
dia tau mesti dapat punya..
sekali sekala.. abah sure bagi..

Mainan terbaru abah beli kat Nafisah
Creative jugak dia decorate kek & jelly
ni, tapi tangan tak kuat lagi bila tekan
icing tu ada kecik ada besaq

 
Ajak abah pi skating... abah ikut ja..
bukan main happy 2 beranak main skuter..
berkejar2.. mengekek2 gelak
Main inline skate abah tak pandai..
jadi tukang ikut ja pun Nafisah dah seronok..
Depa memang suka main ni
tapi la ni jarang dah main
semua dah sibuk.......

Tayang rantai ngan gelang baru..
girlish sungguh budak ni..
kalau nampak rantai/gelang/handbag/brooch/cekak
mesti...
"kejap- kejap.. Nafisah nak tengok ni kejap.."
tak tau la kuah mana yang tumpah kat dia..

35 comments:

  1. Kuah dari pemerhatian dia tu mak chaq hehhe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mungkin kot Acik, tapi kat rumah ni tak dak sapa pun minat benda2 tu...

      Delete
  2. Betoi la jugak, kot mana mai tumpah kuah tu pasai Kakchaq cerita haritu Kakchaq simple saja kan, hehe. Rindu dia kat abah dia :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu yang heran tu dinas... kalau dapat sikat ngan cermin tak habih dok sikat rambut.. siap nak bawak hanbag tu tak tahan tu... mak pun tak bawak..

      Delete
  3. chek kalau main skate tu confirm tersembam berkali-kali la...hehe..pandai nafisah...rindu bebenor kat abah dia noo...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mula2 tersembam tu biasa la kan....
      memang dia rindu kat abah dia... 2 minggu sekali balik...

      Delete
  4. Hahhaaaa...mak dia tak gitu tiba2 anak pulak jadi gitu. Oklah tu Mak Chaq dari jadi hero ada jugak le yg comey2 nak di pandang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kadang2 seronok jugak layan... la ni kakak abang dia pun layan jugak.. nampak comei pink beli... makin menjadi la dia..

      Delete
  5. kihkihkih...kuah kari kot tumpah kat Nafisah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak tau la Nini.. kari ka asam pedas... ha ha

      Delete
  6. Mak chaq
    Cakap mengenai kuah tu kan...
    Makan nasi kuah kari mmg sedap kan?
    Anak mmg mengikut ibu atau bapanya..
    Kena pula anak saya yg kecik tu.. Sebijik ikut ibunya masa kecik...
    No dress or skirt..
    Seluar jer...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang herannya mak dia langsung tak lagu tu... kakak2 dia pun x langsung.. depa semua skirt & warna pink alergic.... dia terbalik pulak...

      Delete
  7. Replies
    1. Memang sangat Dr. Yg tak tahan tu handbag... Mak tak bawak, dia pulak bawak..

      Delete
  8. anak "hujung2" camtu kot makchaq. sepupu saya yang kecil tu pun sama (4thn)..nak dress macam princess, accessoriesnya macam2..berfesyen tak nak ngalah walhal mak sedara dan anak daranya (kakak) tak macam tu. hihi, rasanya pengaruh TV..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Agaknya kot... Tapi bila tengok tv asyik upin ipin je...

      Delete
  9. Anak bongsu sememangnya mendapat layanan yang istimewa, jadi anak manja.

    Yang kat rumah ini pun sama juga semua permintaan selalunya dipenuhi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang manja lebih dia ni...habis semua dia buli...

      Delete
  10. pandai dah anak dara mak chaq nak bergaya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang suka bergaya.... sikat rambut pun ada style... tapi nak tergelak bila tengok...

      Delete
    2. Memang suka bergaya.... sikat rambut pun ada style... tapi nak tergelak bila tengok...

      Delete
  11. Replies
    1. Dia suka yang macam tu Rai... mai mana entah..

      Delete
  12. hehe..anak pompuan mmg mcm tu...pantang nampak kedai2 yg jual benda2 utk pompuan..mesti merenggek2 nak masuk...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kami Nafisah sorang ja macam tu...
      la ni orang lain ikut masuk pasai nak layan dia...

      Delete
  13. Replies
    1. Tinggai dia sorang ja hat kecik... ramai la tukang layan..

      Delete
  14. kakak2 dgn abang2nya rajin melayan.. ;)
    rindu kat makchaq dan keluarga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah jadi macam anak depa dah... tu yang rajin layan... nak berebut pun dah tak sesuai...

      Delete
  15. Seronoknya ada anak perempuan...:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Makchaq ada 3 anak perempuan, 2 anak lelaki...
      yang seronok anak pompuan bila nak beli baju la... macam2 ada... duit pun banyak habih...

      Delete
  16. kiutn afisah ni..org pmpuan mmg la girlish,ank bogsu ekk,kesayangan abah la ni mitk apa pun dpt..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heee yang bongsu dan ketinggalan... abang kakak dah besaq... mintak apa kat sapa pun selalunya dapat.... tu yang manja terlebih...

      Delete
  17. anak perempuan mmg manja ngan ayah.. hehe saya dulu pun selalu dpt apa je kalau saya minta pada arwah bapa saya...

    ReplyDelete