Thursday, January 10, 2013

DAH LA PEMALAS NAK BUAT ENTRY

Dah la makchaq ni pemalas nak buat entry
tadi konon2 semangat nak buat 1 entry
baru bubuh gambaq
tak dan nak tulih apa pun tertekan publish
sepatutnya tekan save
pastu semangat konon  nak pi edit
terdelete la pulak...
betui2 macam tikuih pebaik labu...

Yang sedihnya lepas terdelete hat baru tu..
terdelete pulak entry ANAK ABAH..
dah la entry tahun ni baru sikit
terdelete pulak..
Kecewa makchaq

Pada blogger2 yang dah terror
makchaq nak tumpang tanya
ada dak yang tau
macam mana nak dptkan balik entry yg terdelete tu..
kalau tau tolong la ajaq makchaq


41 comments:

  1. Salam Jumaat Makchaq,

    Lah, auntie pun tak tahu macam maner nak buat kalau terdelete n3, baik yang draft mahu pun yang dah published. Jika ada yang ajar, boleh lah auntie tambah ilmu kat situ..hik3x.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Auntie

      Kalau ada yang tau bagus jugak kan..

      Delete
  2. cuba cari kat bahagian "lost and found" .. hehe.

    saya pun tak dapat membantu sebab pernah terkena dan tak boleh nak buat apa-apa !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang tak boleh buat apa la ye.. sedih..

      Delete
  3. Kalau dah terdelete tu, rasanya selamanyalah ia hilang! :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alaa.. bila kakcik kata cam tu, teruih makchaq sedih tau.. kakcik ni kira pakar2 jugak ni..

      Delete
  4. Kesiannya makchaq, kalau dah terdelete kakak rasa memang dah tak dapat nak dicarilah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nampaknya kena redha saja la....

      kena buat lain la nampaknya..

      Delete
  5. Saya rasa kalau dah delete tu memang takdak teghuih dahla, Makchaq.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sob sob.. kena gigih tulih hat lain pulak la nampaknya..

      Delete
  6. hehe. aklau dah delete.mknanya xde dahla.. hehe. xtaula kot2 ada cara nk amik balik.

    ReplyDelete
  7. Kesiannya dengar citer ni. Belum rezeki kami nak baca kisah makchaq yang terdelete tu lah. Nanti bila dah datang rajin bolehlah tulis semula.

    ReplyDelete
  8. Ada cara Makchaq. Caranya kena taip semula...hihihihihi. Jangan marah naaa Makchaq..gurau2 Jumaat. Saya pun dulu terpaksa taip semula.

    ReplyDelete
  9. Makchaq maaf naaa..masa baca n3 makchaq ni saya gelak...padahal makchaq tgh sedih ada n3 yg dah terdelete..saya tak bleh tahan ketawa dgn cara penulisan makchaq ni...saya pernah terdelete jugak satu n3...mmg tak dapat balik dah makchaq..redha jer lah..tp tak taulah kut2 ada yg pakar terbaca n3 ni..buleh panggil semula yg terdelete tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nampaknya semua kata tak boleh dapatkan balik..

      Delete
  10. cuba buka new tab...tgk history...berderet list kat situ,kan...apa ja yg kita masuk,samada blog kita atau web apa2 ja...cuba hari hari apa..pukul berapa...kut2 masih ada rezeki...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak dak la Kam, makchaq punya komputer delete history setiap hari..

      Delete
  11. sy xdpt nk tlg...xpnh jd cmtu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang tak boleh la mimie.. Terima kasih singgah blog makchaq..

      Delete
  12. kesiannya makchaq..sudah jatuh tergolek pula..hehe..pepatah karam singh walia pulak..hehe...jangan marah naa makchaq..sekadar nak hiburkan hati makchaq yang tengah frust.

    setakat ni chek pun tak tau mcmmana nak recover balik kalau dah delete..macam tak boleh dapat balik dah rasanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang jatuh tergolek... Kira halai la hat hilang tu...

      Delete
  13. saya pernah sekali kena kak..aduh..punya penat memerah otak, hilang gitu sahaja. apa kata makchaq tulis semula? heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulih hat lain la nampaknya.. Hat tu dah tak ingat dah tulih apa..

      Delete
  14. Mak Chaq...
    Akak pun pernah terkena...
    masa tu bagus punya entry (perasan sendiri) tah apa ah terpicit... ghaib....
    Nak menangis pun tak guna.. tak jumpa balik....
    nak ulangbuat semula..
    tak kose... baik buat yang baru....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Makchaq lebih kesian kat orang yang komen sebab makchaq tak dan nak balas..

      Delete
  15. makchaq, cepat la ajaq nafisah buat entry untuk makchaq..he he

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lama lagi tu Norh.. Balik sekolah baru dok nyanyi.. Abu Ada Ayam... A, A, A... Baru belajaq hurup A la tu...

      Delete
  16. nice day :)
    hargailah hari kemaren,
    mimpikanlah hari esok,
    tetapi hiduplah untuk hari ini.
    bagi-bagi motivasinya yaah...

    ReplyDelete
  17. Hahaha. Sori makchaq, saya gelak dulu. Hehee. Entri makchaq selalu biat saya gelak sorang-sorang. Haha

    Kalau dah delete rasanya dah takde la makchaq. Memang permanently deleted la. Hukhuk

    Entri AnakSabah? Laaa rugi la saya takdan nak baca. Sobsobsob

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la kisahnya bila tak berapa nak reti.. Nak perelok jadi lagi teruk...

      Delete
  18. Memang tak dapek nak tolong. Kecuali kalu ingat textnya, taip semula. hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau ingat pun malas dah nak taip balik... Tapi memang dah tak ingat dah Azie.. Memory dah tinggai sikit.. He he

      Delete
  19. Adoooii...kesian saya baca. Samalah macam saya ni. Kengkadang tah apa2 tertekan. Pas tu dah gelabah satu rumah. Pernah sekali siap masuk satu virus. Satu benda saya tak boleh buat kat laptop. Apa lagi, kena leter dgn en somi. Hahaha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Makchaq pun sama la... Kadang2 kat pejabat tu taip dah berlambak2 lupa nak save... Macam nak nangis.. Tambah2 alau figure.. Bukan senang nak taip balik.. Macam nak nangis ..

      Delete
  20. Antara terdelete entry dgn tersalah tempat kenduri, yang mana lebih mengharukan Makchaq.

    ReplyDelete
  21. Terdelete entry la Cikli.. Tak dapat makan kenduri boleh lagi makan kat tempat lain.. Entry ni dah tak ingat dah tulis apa..

    ReplyDelete