Tuesday, August 23, 2016

REZEKI... ALHAMDULILLAH

Rezeki dari Allah
manusia jadi penyebabnya
Alhamdulillah.. terima kasih banyak-banyak
kepada semua pemberi.. 
semoga  semakin dimurahkan rezeki

Ni oleh-oleh dari kampung Nekcik
kampung Nekcik jaaauuuuhhh..
naik kapal tebang pun berjam-jam
tapi Nekcik selalu balik kampung
bestnya kalau dapat pi kampung Nekcik


Sambal bilis
serunding daging
serunding ikan
sambal hitam

gambar sambal bilis je
hat lain lupa nak ambik









sebelum puasa jugak dapat 2 kotak telur masin
dari 2 orang yang berbeza
makan sendiri memang takkan terhabis
80 biji semuanya
makchaq panjangkan kepada jiran2




Ni keropok belinjau ke melinjau

goreng sikit pun dak dapat setapis
sedap... tapi ada orang tak suka
rasa dia pahit2 lemak..

Keropok ikan yang tak goreng..
yang dah goreng..
memang kena panjangkan  sedekah..
semoga pahala berpanjangan..

Udang ni dapat sekali dengan
ikan & ketam.  Sampai 5 kilo
udang.. memang kena panjangkan
ke jiran la jugak..
banyak.....







Ni karipap gergasi..
dalam dia
cheese, bayam & sayur daun lain
kulit dia roti lembut..
sedap....
klu orang suka cheese memang
pejam mata la makan...

Dapat harum manis sekotak 5kg

bagi kat ustaz & ustazah Nafisah sikit
jumpa ustazah terus dia tanya
mangga apa yg bagi hari tu..sedap sangat

Lepas musim harum manis
dpt pulak sekotak mempelam pakistan
tapi x boleh lawan sedap harummanis

Ikan kering pun dapat...
pakchaq pi mengurut..
tukang urut bagi..
dia tangkap sendiri buat sendiri..
sedap.....

Alhamdulillah...rezeki  macam2..


Tambah masa bulan puasa
kalau nak makan sendiri
memang x termakan
memang kena dipanjangkan

13 comments:

  1. Allah...murahhh rezeki mak chaq. Alhamdulillah... Awat lah rumah saya bukan sebelah rumah Mak Chaq kan...

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah murah rezeki Makchaq
    Yg untung mereka yg dekat dgn makchaqlah sebab dpt nikmat sama.

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah...

    murah rezeki makchaq dan keluarga. Orang memberi kita merasa... :)

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah murah rezeki makchaq macam2 pulak tu.

    ReplyDelete
  5. Syukur makchaq bukak rumah dah..risau jugak nekcik takut makchaq merajuk ke..he..he..alaahaii.just a little token dear

    ReplyDelete
  6. Syukur makchaq bukak rumah dah..risau jugak nekcik takut makchaq merajuk ke..he..he..alaahaii.just a little token dear

    ReplyDelete
  7. Alhamdulillah! Ni memang betul-betul murah rezeki ni, Makchaq. Kalaulah masa semua ni sampai, saya ada di sisi, memang tak malu dah minta sikit. Hehehe!

    ReplyDelete
  8. Alhamdulillah
    Syukur
    Rezeki ALLAH beri...
    Kita ni bilalah diberi rezeki jumpa ek makchaq?

    ReplyDelete
  9. saya peminat karipap. tak pernah rasa lagi karipap cheese.

    mesti harga lebih singgit ni...

    ReplyDelete
  10. macam menarik ja yang karipap tu (^___^)

    ReplyDelete
  11. alhamdulillah murah rezeki mak chaq kirim sikit ke sini

    ReplyDelete
  12. Murah rezeki Makchaq dan orang yg memberi.... Alhamdulilah....
    Adoiii makchaq saya dengaq makchaq ckp Harum Manis pun dah terliur ni tau....belum lagi makan hihi.....

    Yelah kan Makchaq..... berkat tu adalah bila rezeki yg kita dapat tu dikembang kembangkan....

    ReplyDelete
  13. Alhamdulillah patut la murah rezeki makchaq..rajin sedekah..Bguih2 kami pun nak contohi makchaq jugak.hehe

    ReplyDelete