Tuesday, July 15, 2014

Sebulan lebih dah rupanya tak berjengok
takdak apa yang nak dicatat 
+ sibuk 
+ yang paling banyak malas la....

Ni la tempat kerja baru..
sebenaqnya kami tak dibenarkan ambik gambaq
tapi masa ambik ni tak tau tak boleh ambik

Jadi pada yang tengok ni buat2 tak tau & tak pernah tengok ja la na...

Bila dah mula kerja sini... rasa ok jugak....kecuali bila perlukan apa2 peralatan/fail/print jauh sikit nak kena jalan..
tapi ambik positif.. sekurang2nya 10000 langkah sehari dah lepas
excercise dah cukup la kan...
tapi yang heran...dah sebulan excercise tambah posa pulak... tak kuruih2 pun...


Hari pertama posa semua ada termasuk pakchaq.
Pakchaq balik Sg Buluh sat..
dan la pi sauk ikan talapia dalam kolam depan rumah & petik pucuk ubi. Jadi menu berbuka hari pertama.. talapia goreng, talapia sambal & pucuk ubi tempoyak..
Makchaq buat apam lenggang.. orang Penang ja kot tau apam ni.. aci/mami selalu juai pagi2 kat market..
apam beras yg masak atas kuali..  
Ni Syuhada & Khadijah beli sebijik pasai nampak besaq sangat..
dah dok tau kami sekeluarga memang x berapa minat buah2 impot..
saja pi beli..
buat hiasan macam mana pun memang la tak bermakan sangat..
pakat dok makan manggis yang pakchaq ambik kat Sg Buluh jugak..



Posa ke empat pakchaq kena pi Sabah..
ada Op apa tah...lupa
untung la pakchaq dapat bukak posa awai kat sana
tu la bergambaq senyum je..
tapi dia ada bagi tau masa balik dari Op di pulau
enjin bot rosak.. memang cemas jugak la depa
dengan angin & ombak kuat..
Alhamdulillah semuanya selamat....



Selamat berpuasa & selamat melipat gandakan amalan dibulan mulia ni..

19 comments:

  1. Rindu dengan makchaq..
    Bulan puasa ni susah nak berjalan dihujung minggu.. kalau tak, mahu jugak kami terjah gi sana.. huhuhu..
    Moga makchaq sekeluarga sihat selalu hendakNYA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
  2. Opis dengan ciri2 moden, cantiknya mak chaq. Opis Aina dulu printer dok tengah2 bangunan antara 2 dept. letih la ma pi ambik kertas tiba2 tak dak org lain dah kaut dulu tanpa periksa dokumen sapa. Lama2 IT buat satu sistem bila print kena swep kad, lega.

    ReplyDelete
  3. Lama betul tak dengar khabar cerita makchaq. Bestlah ya opis baru. Yang penting semua pun baru. Tak kurus lagi pun takpa makchaq. Dah takdir :)

    Untung boleh tangkap ikan lepas tu buat lauk. Kita ni kena beli kat kedai jelah...

    ReplyDelete
  4. Satu hari buka puasa dok mengadap Talapia lah yer makchaq..goreng talapia..sambal talapia..tp yg sedap sgt tu pucukubi tempoyakkkkk...sedappp tu makchaq...

    ReplyDelete
  5. sedap nmpak apam lenggang tu terlioq aihhhh...resepi?..
    kecik2 dulu beli kat india....

    ReplyDelete
  6. tempat baru mak chaq lip lap lip lap aih!

    ReplyDelete
  7. Mak Chaq, ada kolam ikan sendiri, seronok la naaa....bila2 nak ikan, nak ulam... sat ja dah siap ataih meja..

    ReplyDelete
  8. apam lenggang makchaq nape kaler coklat, guna gula merah ka?
    yg selalu saya beli (saya tak de kuali kecik tu nak buat, haha) putih

    ReplyDelete
  9. Assalamu'alaikum Makchaq...

    lama tak dengaq habaq...

    ReplyDelete
  10. assalammualaikum mak chaq...
    saya la yang dtg bertandang raya semalam...
    hahahah
    salam perkenalan...

    ReplyDelete
  11. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  12. salam makchaq
    yang dikerat cantik tu buah epal ke ? :)

    ReplyDelete
  13. cantik la opis baru mak chaq..awat tak boleh ambik gambaq?

    ReplyDelete
  14. amboiii.. lawa opis makchaq. ni kalau gaya gini pesen nih.. kena duduk sopan2.. nak ngulo pun kena tengok kiri kanan

    ReplyDelete
  15. waa bergaya makchaq stail you!!

    ReplyDelete
  16. cantik tempat kerja baru.hehe..apom lenggang tu sedap..antara peberet sy gak cuma tak pernah buat sendiri ja..

    ehh baru tau pakchaq ni rupanya askar ya makchaq..

    ReplyDelete