Thursday, May 16, 2019

Setahun Sekali

Dah bertahun tak masuk blog 
Macam lupa dah
Tadi dok cakap ngan sorang ni
Pasai kisah2 yg dia pernah tulih diblog
Teringat pulak nak jenguk blog

Jumpa draf ni
Tulih 3 ka 4 tahun lepas
Releven pulak..

Walaupun ni kisah lama.. 
Tapi tiap tahun sama la kejadiannya
Semua org malas nak pi beli baju raya
Jadi rasanya taun ni
Kena jait la sepasang kat nafisah 


Mesin antik 
Pusaka arwah mak
Dah 40 tahun lebih rasanya
Tapi elok lagi 
Jahitan pun cantik lagi



Ni mesin baru..
Baru 7 ka 8 tahun

Makchaq ni suka menjahit..
Tapi x dak masa..
Setahun sekali ja la dapat..

Ni nak jahit baju raya Nafisah
Sambil dok ajaq Syuhada 
Kira sekali siap 2 pasang...
Cukup la baju raya Nafisah

Orang lain semua tak mau baju raya
Nak pakai baju yang dok ada
Depa dah besaq.... tak heran dah baju raya
Nafisah pun ajak pi beli baju pun tak mau..


4 comments:

  1. Salam Ramadan dan selamat berpuasa

    ReplyDelete
  2. betul2 lama mak Chaq hilang, rindu betul rasanya...

    kalau sya yg dh tua nih pun suka kalau dpt baju raya baru... beli tu beli tp baju kurung yg oder kt tailor nk jugak hehehhe

    ReplyDelete
  3. Tahun ni kakcik sekeluarga memang tak dak 'baju raya'...

    ReplyDelete
  4. eh cam x caya pulak .makchaq timbul kat sini..patutler memalam buta ni teringat nak menjengok...kol 3pagiii..mari minum kopi...

    ReplyDelete