Thursday, April 20, 2017

SERONOK BILA ADA MINAT

Khadijah dari kecik suka masak
lepas form 3,  PT3
makchaq suruh dia masuk kelas masak
sekolah suruh masuk kelas sains
tapi pada makchaq minat tu penting jugak

Tak salah la pilihan tu..
sepanjang tingkatan 4 & 5
dia happy ja pi sekolah..
x nampak stress langsung..
dah buat benda kita suka....
hari2 pun tak pa..

Selain SPM
dapat Sijil Kemahiran Malaysia tahap 2

Seronok dia dapat markah tertinggi
SKM tahap 2
teori 18.6/20, praktikal 39.5/40
keseluruhan 94.5%

 Memasak

Menghidang





Terlambat sikit pentaksiran depa
ada masalah teknikal berkait bengkel sekolah..
Alhamdulillah selesai dah satu bab..
dia nak sambung belajar masak jugak

Ni dia buat lunch Nafisah
nasi shikansen...
Nafisah asal Jepun suka.. habis semua sayur2 pun makan..

14 comments:

  1. Bagus kalau minat bidang memasak, dapat kemahirannya. Masa saya dulu2 ada aliran sain dan rumahtangga. Seronok tengok kawan2 duk pakat buat kek, sandwich & lain2..

    ReplyDelete
  2. betul cara makchaq tuh... biar ikut yg dia minat kan... dia pi sekolah pun seronok...

    cantiknya hidangan tu, dana pun tak reti bt gitu...
    comei betul nasi betul keretapi tuh, nk mkn pun syg

    ReplyDelete
  3. Wah... memang berbakat Nafisah. Di samping minat dan kesungguhan, pasti satu hari nanti Nafisah jadi chef yang berjaya. Insya Allah... :)

    ReplyDelete
  4. Betul dah cara mak chaq tu, kalo kita paksa dia tk suka tk menjadi jg kan. Lagipun memasak ni bole jadi sumber pendapatan juga kalo betul caranya.

    ReplyDelete
  5. Sekarang ni bukan saja orang tengok degree ke apa... kalu ada apa2 skill dan kemahiran pun boleh pergi jauh...

    ReplyDelete
  6. Anak nekcik pun lepas spm nanti akan di salurkan ke bahagian culinary..insyaallah

    ReplyDelete
  7. Anak nekcik pun lepas spm nanti akan di salurkan ke bahagian culinary..insyaallah

    ReplyDelete
  8. Menjawab pertanyaan Adam..
    Khadijah tu anak Makchaq no. 4.. eeerr.. kalau tak silap. Nafisah yang bongsu.

    ReplyDelete
  9. anak number 2 pun suka memasak.. nak amik course culinary. harap2 betul2 menjadi lah kan.

    ReplyDelete
  10. Anak anak saya tak minat masak makchaq...camne tu?
    Senanglah makchaq noh, boleh serahkan bab dapuq kat anak. Saya ni nak serah kat sapa.... Serah kat kedai ajelah senang haha...

    ReplyDelete
  11. Baguslah macam tu, Makchaq. Biar anak buat apa dia suka. Nampak gaya boleh melahirkan chef tersohor satu hari nanti. Manalah tahukan Makchaq, rezeki Khadijah!

    ReplyDelete