Tuesday, March 31, 2015

YANG PERTAMA TAHUN 2015

Assalamualaikum kawan-kawan dan kenalan-kenalan semua..

Rindu bukan tak rindu
teringat2 nak membaca & menulis
tapi keadaan tak mengizinkan

boh gambaq la dulu..

Nafisah konvo..
walaupun tak pi sekolah tak ambik pereksa
cikgu dia ajak jugak dia pi konvo
dapat sijil... pi x sampai sebulan rasanya..

Cikgu dia telefon suruh mai berlatih buat persembahan
ada la 3 kali pi belatih..
jadila buat pengalaman..

Bukan main tebai cikgu boh make-up
sampai tebai bibiaq..

makchaq dulu masa kecik2
bila nak pi makan kenduri
kalut suruh mak boh lipstik
lepas tu terjuaih mulut..
sruuuut..sruuuut sedut ayaq lioq
takut kena bibiaq hilang lipstik..

tengok nafisah relax.. ja..


Ok la... takat ni dulu.. harap2 lepas ni dan la tulih lagi...

29 comments:

  1. Wa'alaikummussalam...

    Mujoq ingat kunci ghumah nooo... Haghap2 lepas ni ghajin2 la mai kemas ghumah ni... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kakcik
      Sebab makchaq pelupa, makchaq pakai 1 masterkey saja untuk semua rumah...

      Delete
    2. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
  2. Mak chaq habuk banyak ni kena vacum selalu...ehehhee...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang ingat nak vacum selalu.. tapi x dak letrik la pulak...

      Delete
  3. long time no see.hope you will keep on writing.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Niat tu ada cikgu.. tapi keadaan tak mengizinkan..

      Delete
  4. Lama tak dengar cerita makchak. Lepas ni rajin2 kan tangan tulis apa2 aje.

    ReplyDelete
    Replies
    1. NAk tulih kak Zai.. tapi keadaan kat tempat baru memang tak sesuai langsung... masa rehat pun x boleh nak tulih.. open sangat..

      Delete
  5. Rindu dgn kisah2 makchaq.
    Pakchaq dah balik duduk KL ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Makchaq pun rindu kat kawan2..
      Alhamdulillah.. pakchaq dah pindah sini awai tahun hari tu..

      Delete
  6. amboi lamanya makcaq hilang.kemain merah bibiaq nafisah.lawa ja dia pakai baju pesembahan tu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak hilang... tapi keadaan x sesuai nak menulih..
      Persembahan pi... sekolah tak pi..

      Delete
  7. senyum2 baca celoteh makchaq...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Senyum tak pa.. jangan nangis pulak..

      Delete
  8. As Salam Makchaq...
    Lama betul menghilang makchaq.. rindu pulak dgn celoteh makchaq...
    Tu diaaa merah sungguh bibiaq nafisah :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tempat kerja la ni x sesuai langsung nak menulis...
      Cikgu dia punya lipstik la tu..

      Delete
  9. waalaikumsalam wbt makchaq. selalu juga skodeng kat bloglist. entry makchaq tak naik2...kot2 lah makchaq pindah rumah macam saya. maklum, hilang tanpa dikesan...
    amboi nafisah...merah sangat makngah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la Anim.. kat rumah malas nak buka komputer.. menaip guna telefon yg kenit susah pulak.. asyik silap tekan...
      Last2 x tulis..

      Delete
  10. Alhamdulillah, dak Adik semakin baik.. cuma lepas ni kena ulang ke hospital untuk further check up..
    Dak Nuha makin semangat bam bam macam dak Kakak..
    chef Lan pun sama makin mengembang.. huhuhu..

    Kami rindu kat makchaq.. ingat makchaq ingat puding oreo.. ntah bila nak ke sana lagi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Entah bila la nak dpt rasa puding tu..

      Delete
  11. Alhamdulillah, Mak Chaq nanti update blog ye...moga Mak Chaq sekeluarga sentiasa dirahmati Allah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih atas doa... semoga MW sekeluarga pun sentiasa dlm rahmatNya

      Delete
  12. Replies
    1. X sembunyi Nieda.. keadaan x mengizinkan..

      Delete
  13. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Oh ya, di sana anda bisa dengan bebas mendowload music, foto-foto, video dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete
  14. Lamanya tak dengar berita makchaq. Moga baik-baik semuanya..
    Nafisah semakin ayu:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kami sekeluarga Alhamdulillah...

      Tapi Nafisah makin kurus sejak sekolah... penat.. makan pulak susah...

      Delete
  15. Memang lama sungguh tak dengar khabar berita dari sini. Senyap je 'rumah'. Ni kira dah boleh spring cleanlahkan, Makchaq :)

    ReplyDelete