Saturday, May 30, 2015

CUTI

Minggu depan cuti sekolah
tak tau lagi nak pi mana2  ka dak..
tak cukup korum..
syuhada tak dapat cuti

"jalan sekeluarga baru Nafisah suka..."

Nafisah la ni kalau nak berjalan nak semua ada...
betui jugak la... jalan ramai-ramai baru seronok..

Baru ni masa cuti hari pekerja & wesak
semua free...
seronok Nafisah dapat jalan sekeluarga

Jalan santai... drebar mengantuk nak berenti rehat..
drebar tidoq dalam kereta kami pakat turun ambik gambaq.
Kesian drebar tak enter frame






Macam best ja pantai...  jom singgah main ayaq sat..











Ambik gambaq ataih batu
















Ambik gambaq ataih pasiaq..
Nafisah nak main ndoi..kena tolong hayun.. tak reti hayun
sendiri.. jarang main... makchaq masa kecik2 hero.. hayun
sambil berdiri sampai nak sama tinggi ngan palang ataih tu..
"Oooiii... Jahanam harta awam tu...."
"tak la mak.. ni besi kuat ni... mak pun boleh naik.."
Ni baru kena... 
Penat main singgah makan.  Masa cuti-cuti boleh la layan
 makan western...sesekali....
Dah happy-happy..
malam tu Nafisah jatuh 
terpijak stokin ja pun
ingat sikit ja... 
tapi dia menangis sepanjang malam 
esoknya sekerat hari kat sepital..x-ray bagai... 


Retak rupanya.. pasang cast sementara dulu...
pasai kami nak jalan-jalan lagi

 
Nafisah sakit tangan
Layan cuti mak pulak..
mak cuti nak tengok kambing...
manjanya kambing.....
macam nak bawak balik...
terus rasa nak bela kambing....


Pi pantai lagi.. tangan kiri berbalut.. boleh lagi lukis bunga
Hadi yang ambik gambaq ni..makchaq tak ikut pi ke pantai..
tengok panaih lit-lit.. takut makin gelap...he he
Pi pantai tak mandi pun, panjat pokok ja... ada ka??
hentam ja la.. asal bahagia..

Balik cuti
pi hospital balik
x ray lagi sekali
pasang cast penuh
mc seminggu lebih
Kesian kat dia..
pi seronok-seronok
dapat sakit la pulak..
benda nak jadi
dah tersurat....

20 comments:

  1. Dapat tangan bersimen ka cuti sekolah ni ye Nafisah.
    Anak dah besar2 ni susah nak berkumpul la mak chaq

    ReplyDelete
  2. Tangan bersimen x kisah la.janji Nafisah happy semua orang ada. Nanti dah besar,dia mesti seronok cerita kat anak2 dia pula.

    ReplyDelete
  3. Saya pula, kalau jalan suka sendirian.

    Dulu dah jenuh kendong anak anak

    ReplyDelete
  4. Saya pula, kalau jalan suka sendirian.

    Dulu dah jenuh kendong anak anak

    ReplyDelete
  5. Waduhh..retak la pulak..cepat sembuh ya..

    ReplyDelete
  6. Dah nak malang...benda sikit pun boleh jadi serius...kesian dia.....cuti2 sekolah ni dok berulang hospital lah pulak yer...

    ReplyDelete
  7. Kat mana tempat ni, mak chaq? Lawo!

    ReplyDelete
  8. makchaq.. kat mana ni..? cantik pulak view nye.. :)
    ntah bila nak jumpa makchaq.. ada hutang yang masih berbaki.. hehehe..

    ReplyDelete
  9. Seronok pergi holiday malang pulak tangan retak. Harap cepat sembuh.

    Cantik betul pantai yang makchak pergi, Batu Peringgi ke?

    ReplyDelete
  10. Betullah kata Nafisah kalau boleh semua ahli ada baru best. Tapi itulah malang pulak tak berbau. Kesian sakit ye dik. Apa pun makcik tahu adik ni manja tapi kuat.. manja sebab abang dan kakak dah besar semua.. untung semua gomol adik sorang aje..

    ReplyDelete
  11. is pun setuju~nak bejalan, kena semua ada, baru seronok (^___^)

    syafakillah untuk nafisah~ada hikmah semua tu... moga dupermudahkan urusan kesembuahan dia na, amin (^___^)

    ReplyDelete
  12. is pun setuju~nak bejalan, kena semua ada, baru seronok (^___^)

    syafakillah untuk nafisah~ada hikmah semua tu... moga dupermudahkan urusan kesembuahan dia na, amin (^___^)

    ReplyDelete
  13. makchaq..terima kasih sudi singgah di blog JM..ini kunjungan balas...

    makchaq bercuti ke mana ni...cantik tempat nih

    ReplyDelete
  14. kenapa dengna Nafisah tu...semoga cepat sembut ye...jgn byk bergerak

    ReplyDelete
  15. laa...benda dah nak jadi..kesian Nafisah..terpijak stokin ja pun...

    ReplyDelete
  16. Huhu..kerana stokin pon sampai retak tulang ye....bahaya kan kalau budak2 jatuh,,,



    Singgah blogwalking...:)
    Nak tingkatkan metabolisme badan tak?jemput baca artikel ni:
    http://blogmummyrifqiy.blogspot.com/2015/05/cinch-tea-bantu-anda-kurus.html

    ReplyDelete
  17. Makchaq pi mana nih? Cantiklah pantai. Nasib baik dapat gak cuti-cuti jenjalan. Pastu pasang cast takpalah....

    Kesian budak Nafisah pasal stokin je pun boleh jadi macam ni....

    ReplyDelete

  18. Nice, i really like it.if you also like our site please follow: http://www.robesdemariee2013.com/

    ReplyDelete
  19. allah kesiannya nafisah.. dah baik ke sekarang ni makchaq

    ReplyDelete