Assalamualaikum
lama sungguh dah jengok blog
sibuk sangat.. kami pindah minggu ni
Baru habih transfer semua documents & file dalam PC ni
masuk dalam virtual office
Sat lagi depa dah nak bungkuih PC
sebelum kena bungkuih baik buat entry dulu..
Kami akan berpindah ke open office
open yang betui2 open
kerja di meja panjang ramai-ramai
Kami dapat sorang satu locker yg sangat kurus..
(untuk simpan barang personal & stationaries etc)
dan dapat sorang satu ultra book untuk buat kerja
tak dibenarkan bawak pendrive/external hard disk
kerja2 digalakkan dibuat dan simpan dalam virtual office
tak dak dah personal work station
mai hari2 kena cari mana tempat kosong
dok la situ... plug in ultra book buat la kerja..
kalau rasa stress depa sediakan distress room
pi la lepak situ sat..
kalau haus ka lapaq..
pi la ke pantry atau coffee coner yang disediakan..
tidak dibenarkan sama sekali makan/minum di meja
Harap-harap makchaq yang dah nak pencen ni
boleh la adapt dengan suasana kerja baru macam ni..
tak dak dah kertas2, tak dak dah buku daftar..tak dak dah diari2..
semua online.. semua virtual... semua kena scan..
Entahlah...
Haaa depa dah sampai nak bungkuih...
BYE.....
wahh.. makin kecik la mata mata nak membelek skrin manjang ye makchaq.. selamat berpindah opis..
ReplyDeleteTu la...... dah la screen pun kecik comei ja...
DeleteSelamat menempuh suasana ofis baru ya, makchaq. Bagus gak dah semua simpan kat virtual office, senang cerita. Takdalah menimbun kertas/files atas meja :)
ReplyDeleteTapi banyak gak benda yang masih perlu kertas...tu yg sedih tu.. bilik cetak jauh sebatu...
DeleteSaya tak berapa seronok dengan opis macam tu Mak Chaq...tapi dah memang gitulah trendnya la nie...
ReplyDeleteMakchaq pun rasa x seronok w/pun x try lagi....
Deleteada apa dalam distress room?
ReplyDeletecup cake !!!??
yummmmmmmmm
Tak apalah makchaq selagi mampu kerja buat ajelah dah itu kehendak management. Lama-lama dah biasa tak jadi masalah..
ReplyDeleteKalau ada masalah line boleh balik kot...
erk... macam tak best ja keja tempat macam tu makchaq
ReplyDeleteMula-mula mesti rasa tak selesa dengan persekitaran tempat baru.. lama-lama nanti oklah tu makchaq.. harap2 selesalah dengan tempat baru tu nanti.
ReplyDeletemoga dapat biasakan diri ye makchaq
ReplyDeleteTempat baru memang agak janggal tapi bila dah lama nanti oklah tu.
ReplyDeleteAdapt jer lah makchaq nak buat lagu mana kannn..sabaq na makchaq sementara nak tunggu pencen nnt...
ReplyDeleteDistress room..festaim dengaq ni...hihi best gamaknya ada bilik lagu tu...
ReplyDeleteMakchaq..saya kalau x sentuh kertas..mcm x feel tp trend la ni semua dlm sistem...terpaksa la..tp yg best terus clikc2 dah jumpa apa yg kita nak...hehe
salam Makchaq, lama juga saya tk lawat blog.sibuk giler2.hopefully u dpt adapt dgn suasana krja ditmpat baru.pokoknya enjoy krja.jgn stress.msti ok punya.
ReplyDeletemakchaq...nilah nasib generasi x macam kita. kalau generasi y ok aja.
ReplyDeletekita ni kerja tak leh kalut2..tenang aja kan..
Makchaq
ReplyDeleteLama tak dgr citer
Rindu citer makchaq
Cuti bawa nafisah ke mana?
Selamat mencuba cara kerja baru, semoga dapat menyesuaikan diri, semoga semuanya ok, amin. Apa2, boleh escape pi distress room tu sat, bancuh teh/kopi ka, makan2 kat pantry, rilek2 sat, kan. Take care, kakchaq.
ReplyDeleteKita orang lama ni mmg macam tu Makchaq..bukan senang nak mengadaptkan diri dengan dunia moden ni kan..bersabarlah Makchaq..insyallah lambat laun kan jadi biasa..
ReplyDeleteMak chaq jangan terkena kejutan budaya udah le.
ReplyDelete